איך משקמים בטון והאם זה אפשרי?

בטון הוא חומר בנייה נפוץ, אך יכול להיות קשה לשחזרו. חשוב לדעת מה גרם לנזק מלכתחילה וכיצד ניתן לתקן אותו.

ישנן דרכים רבות ושונות לשיקום בטון, בהתאם למה שגרם לנזק. לדוגמה, אם חלחלו מים לתוך הבטון ויצרו בו סדקים, אז אתה יכול להשתמש באיטום אפוקסי כדי למלא את הסדקים הללו. אם יש אזורים שחסרים בהם גושי בטון, אז אתה יכול להשתמש במילוי אפוקסי התואם את צבע הבטון שלך ולשים את זה על השטח שצריך לתקן.

ישנן שיטות שונות לשיקום בטון, אך לכולן יש יתרונות וחסרונות משלהן. השיטות הנפוצות ביותר בשימוש מופיעות להלן:

– הזרקת אפוקסי: זהו פתרון חסכוני שאינו דורש שום מכונות כבדות. זה יכול להיות מיושם גם על מבנים חדשים וגם ישנים, אבל זה יימשך רק 10-15 שנים.

– בליטת ירייה: שיטה זו יקרה יותר מהזרקת אפוקסי, אך היא מחזיקה מעמד זמן רב יותר (עד 25 שנים). זה גם דורש יותר זמן ומאמץ, כמו גם עבודה מיומנת.

– ציפוי מרקם: שיטה זו היא הטובה ביותר עבור מבנים ישנים עם סדקים גדולים או חורים בהם, שכן היא מספקת פתרון מיידי שנמשך עד 5 שנים.

– שכבות בטון: שיטה זו מספקת פתרון לאורך זמן (עד 50 שנה) במחיר של יקר, הדורש מיומנות

כאשר יוצקים בטון לראשונה, הוא קשה מאוד ועמיד. עם זאת, עם הזמן, המלט בבטון יתחיל להתפרק ומשטח הבטון יתחיל להתקלף. תהליך זה ידוע בשם ניתוק בטון.

שיקום בטון הוא תהליך שניתן לעשות כדי לתקן בעיה זו. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש במספר שיטות שונות לרבות מריחת חומר איטום או שימוש בתמיסה כימית המגיבה עם המינרלים בבטון ועוזרת לחיזוקם מחדש.

מה צריך לדעת לפני שמשקמים בטון?

אם אתה קבלן, בנאי או בעל בית ואתה צריך לדעת מה אתה צריך לדעת לפני שחזור בטון, אז מאמר זה יענה על כל השאלות שלך.

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לברר אם הבטון תקין מבחינה מבנית. אם הוא לא תקין מבחינה מבנית, תצטרך לתקן את הבטון לפני שתבצע כל עבודה אחרת עליו. הדבר הבא שעליך לעשות הוא לברר היכן נמצאים הסדקים בבטון ולוודא שהם לא עמוקים מדי. אתה יכול להשתמש במקדח פטיש וכמה אזמלים ולפרק כל בטון מרוקן או רופף. כדאי גם לוודא שאין נזילות מים באזור הסדקים מכיוון שהדבר עלול לגרום לבעיות בתהליך הריפוי של האיטום החדש שלכם. לבסוף, ודא כי פני השטח של הלוח שלך נקי כך שיהיה לו גימור אחיד יפה כאשר הוא מתייבש לאחר שניקו מכל אבק או לכלוך הצטברות עליו.

בעת שיקום בטון, אתה צריך לדעת מה הסיבה לבעיה. אם זה נובע מתגובה כימית עם תערובת, אז ייתכן שיהיה עליך להחליף את התערובת. אם זה נובע מחדירת מים או קורוזיה מאוויר מלח, אז תרצו לאטום את האזורים הללו.

תהליך שיקום הבטון הוא תהליך שנעשה על מנת לשחזר את המצב המקורי של הבטון. השחזור יכול להתבצע על ידי שימוש במגוון טכניקות כמו החלפת משטחים, הסרת כתמים, תיקון סדקים ומילוי חללים. ניתן לעשות זאת עם חומרים שונים כגון בטון חדש או על ידי הוספת חומרים כמו טיט או אפוקסי.

התהליך מבוצע לרוב על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום זה ובעלי גישה לציוד הנדרש עבורו.

תוכן עניינים